Müze Çalışma Saatleri: Pazartesi Hariç Haftaiçi 09:00 - 17:30
Birçok Asya ülkesinde iki telli ve Rebab adıyla karşılaşılan bu enstrümana Vietnam’da üç telli ve perdesiz haliyle rastlanır. Coğrafyanın kültürel özellikleri düşünüldüğünde bu enstrüman; Vietnam, Endonezya ve Tayland bölgesine tür ve sınıflaması açısından yabancı kalabilir. Hatta Gamelan Orkestları’nda bu çalgıya pek rastlanmaz. (Bu durum orkestradaki çalgıların Gonglardan oluşması ile de açıklanabilir.) Kalp biçimli ve Ağaç gövdeli olan bu çalgının gövdesi bufalonun bağırsak ya da idrar kesesinden alınan ince bir tabakayla örtülür. Tellerin oluşumu; uzun bakır bir telin eşik kısmında birbirinden ayrılarak üç mandalla yukarı sapa bağlanmasından oluşur. Bu teller geniş tahta bir köprüden geçer. Diğer Asya fidellerine benzemeyen akort mandalları abartılı derecede uzundur. Bu uzun mandallar eğer enstrümanın boynuna sıkıca tutturulmazsa kolaylıkla kırılabilir. İcra sırasında icracının avuç içi ki bu yayı kullandığı elidir, yukarıya doğru bakar. İcracının 3. ve 4. parmakları, bazen gerginlik yaratmak için yayın kıllarını çeker. Enstrüman, dikey olarak tutulur ya da öne doğru biraz yatırılır. Bu enstrümanın sapında parmak basma yeri yoktur. İcracı parmaklarını tellere hafifçe bastırır ve teller sapa değmez. Buna karşın bu enstrüman oldukça gür bir ses çıkarır.